сряда, 30 юни 2010 г.

Гладуването стимулира имунитета

Американските учени казват че краткото гладуване има положителен ефект върху тялото, а не вреди, както се е смятало преди.

Никой не говори за принудително гладуване в продължение на дълъг период от време. Но благоприятният ефект може да бъде постигнат, ако изберете определен ден за гладуване, например, един ден в месец, казват експертите.

Учените са провеждали проучване, което показа, че хората, които се въздържат от храна всеки първи понеделник на месеца (по религиозни причини), намаляват риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания с 40%. Пациенти с астма, които провеждат гладуване веднъж в месец, по-рядко изпитват гърчове и забелязаха, че им е много по-лесно да дишат.

Авторите на проучването заключават, умереното въздържание от храна може да бъде полено. Леко напрежение по време на гладуване, както смятат учените, има положителен ефект върху имунитета и намалява вероятността от ракови заболявания.
Някои експерти смятат, че не е задължително да провеждате гладуването през целия ден. Полезен ефект се постига и с една пропусната закуска или вечеря. Но като задължително условие трябва да бъде редовността на процеса и приемането на вода по време на гладуване.

понеделник, 28 юни 2010 г.

Какво чувстваме по време на гладуване

Много често в денят на гладуване, хората чувстват прилив на енергия и здраве, както и бистър ум и повишени умствени способности. Но в началото, когато организмът все още е пълен с отрови, които започват да се излъчват от тялото, гладуването може да доведе до чувство на слабост.

Всъщност това означава, че процесът на гладуване е задействал очистителните механизми!

Отпадъчните вещества и отровите, които до сега са задръстили организма, се разтварят в кръвта, за да могат да бъдат изхвърлени. Езикът може да се обложи с бял налеп - това са бактерии и отпадъчни вещества, които се отделят от вътрешността на всички лигавици, от червата и стомаха до езика. Това още веднъж показва, че прочистващият процес е в действие. Някои хора решават, че изпитват слабост, поради липсата на храна и започват да се хранят, за да се почувстват отново „силни". Не се поддавайте на това изкушение, ако не искате

всички добри ефекти от гладуването да се опорочат.

Непоколебимостта по време на гладуване, освен всичко друго, силно укрепва волята.

Поради причините, изброени по-горе, дори когато не гладуват, хората често сутрин се събуждат с чувство на потиснатост и слабост. Може чувството на глад и да не е инстинско, но чувстват нужда да закусват, за да подобрят самочувствието си. Това е така, защото от вечерта са минали 10- 12 часа. През това време очистителните сили на организма са действали и отровните отпадъчни вещества са навлезли в кръвния ток, за да бъдат изхвърляни. Когато сутринта се закусва, тези процеси на изхвъляне спират. Някои хора дори се събуждат през ноща с неприятно чувство и и не могат да заспят отново, докато не хапнат нещо. Иначе казано, те трябва да сложат нещо в стомаха си, за да се спре разлагането на отровите и отпадъците, насъбрани там. По този начин организма дава сигнали, че е време да му се даде възможност за истинско

вътрешно почистване. Неприятните усещания на слабост ще изчезнат след няколко гладувания, защото тялото ще бъде по-прочистено.

Има голяма вероятност чувството на глад просто да изчезне. По време на гладуване се дава почивка на панкреасната жлеза, защото не се приемат захари и скорбяла и по този начин се притъпява чувството на глад.

Всичко това води до повишаване на умствения и физическия капацитет и по-добро самочувствие.

Известен е случай с британски лекоатлет, който е преодолял 52 мили (1 миля = 1,609.31 м) маратон с напълно празен стомах след 24- часово гладуване, при това е успял да подобри своя рекорд с половин час!

петък, 25 юни 2010 г.

Провеждане на гладуване при деца

Основното, което трябва да се помни - процесът на гладуване е физиологичен процес, така че не си струва да се страхуваме да провеждаме гладуването сред децата. Самите деца често прибягват към отричането на храната при болести. Гладуването е един инстинкт, който поради нашето невежество изчезва. Ако по време на заболявания в ранна детска възраст се практикува гладуване, детето ще го използва и в зряла възраст.

Не забравяйте, че ако детето е болно, неговата температура е повишена и то отказва да яде - не го хранете поне един ден.
Давайте му повече течности. С подобряване на състоянието апетитът се възстановява и болестта няма да протече толкова дълго и тежко.
За терапевтични цели гладуването при децата се използва при заболявания на стомашно-чревния тракт, бъбреците, заболявания на белия дроб, кожни болести. Във връзка с особеностите на тялото на детето в различните възрастови периоди са разработени приблизителни срокове на гладуване:
- Деца до една година – гладуването е не повече от едно денонощие;
- Деца на две години - не повече от две денонощия;
- До дванайсет години максимален срок на гладуване не трябва да надвишава броя на годините на детето;
- На възраст между 13 и 18 години могат да се провеждат гладувания в продължение на 20 дни, като се вземат предвид индивидуалните особености, психика, общото състояние.

Гладуването при децата е съпроводено от редица трудностир : по-малко дисциплина на детето, трудности за разясняване на целите на гладуване, липса на самостоятелно мислене. На децата често им е трудно да устояват на изкушението да прекъсват режима. Затова много експерти препоръчват да се подхожда много внимателно към сроковете за провеждане на гладуване при децата, като се вземе предвид не само възрастта, но и личността на детето. Повечето от тях смятат, че най-добър ефект дават 24-часови разтоварващи дни, които следва да се провеждат веднъж седмично. Ефектът от такива гладувания настъпва по-бавно, но този метод е по-щадящ и трябва да бъде предпочетен при съмнения за способността на детето да издържи на глад. Добри резултати дава методът на каскадни гладувания, които са по-краткосрочни, но с правилно въстановително захранване.

По време на гладуване се препоръчват допълнителни процедури, както и при възрастни. Особено внимание следва да се обърне на питейния режим. Детето трябва да получава достатъчно количество течности през всички периоди на гладуване. Не се препоръчва физическо претоварване, но трябва да прекарва достатъчно време на открито . Завършване на гладуването е по стандартен начин, в зависимост от възрастта на детето.

Гладуване за начинаещи.

Най-често срещан и в същото време най-прост може да се нарече стандартният метод на гладуване. Той често е най-ефективният.

1. Преди гладуване е необходимо да се провеждат стандартните процедури за прочистване.

2. Прочистване на червата.

3.Спиране на всички видове храни / включително сокове / и тютюнопушенето.

4. Режим на течности. Количеството на изпита вода не е регламентирано. По-добре е да се пие вода на малки глътки, за предпочитане изворна или пречистена.

5. Достатъчно движение по време на гладуване: разходки, работа на открито.

6. Клизми. В началните етапи се извършват ежедневно или през ден, в зависимост от състоянието.

7. Прочистване на стомаха във втория, третия ден на гладнуване. Пийте най-малко 0,5 литра вода и предизвиквайте повръщане. Повторете 2-3 пъти подред. Може да се провежда във всеки друг ден при киселини в стомаха.

7. Да се избягва контакт с храни.

8. Не носете синтетични дрехи.

9. Редовни водни процедури: къпане през лятото,обливане с вода, душ, сауна и вана. По време на процедурите се старайте да не се преуморявате.

10. Масаж и самомасаж. Самомасажът се провежда сутрин и вечер

11. Завършване на гладуването е по стандартен метод с използване на разредени сокове, фрешове, плодове, зеленчуци с постепенно разширяване на режима.

сряда, 23 юни 2010 г.

Как да се подготвим правилно за първото гладуване

За да се улесни протичането на вашето първо гладуване е необходимо да се спазват някои прости правила.

Първо – трябва добре да се запознаете с метода на гладуване. Трябва поне в общи линии да се разбере същността на този метод, да знаем как да се провежда гладуването, какви неприятности могат да се появят по време на гладуване и особеностите на неговото завършване. За това е добре да се четат книгите на популярните автори и инициатори на метода, като Пол Брег, Юрий Николаев, Хърбърт Шелтън и други, или прочетете съответните секции на този блог.

Рядко може да се срещне човек, който в процеса на живота си може да поддържа тялото си чисто, така че преди да започнете първото си гладуване, е необходимо да извършите някои прочистващи процедури. Първата стъпка е прочистване на червата. Най-добре е да се провежда прочистване един месец преди планирания срок на гладуване. Това се прави най-лесно с клизма. Прочистването на червата ще ви помогне да се чувствате по-удобно по време на първото си гладуване. След като червата са прочистени ще се чувствате по-добре по време на гладуване, както и ще помогнете на тялото по-лесно да премине към вътрешно захранване и ще се намали интоксикацията и чуството за глад.

Освен това, можете да провеждате и други прочистващи процедури, например: прочистване на черния дроб, кръвоносните съдове, бъбреците и ставите.

Седмица преди определения срок, опитайте да се откажете от месни, мазни и тежки храни, различни подправки и сосове, както и алкохол, които причиняват повишаване на апетита. Най-добрият вариант - спазване на млечно - зеленчукова диета. Такава диета ще улесни протичането на гладуването, както и ще намали чувството за апетит.

Изберете подходящо време за провеждане на гладуване. Така, ако еднодневните гладувания могат да се провеждат по всяко време на годината, най-добрият период на първото гладуване за по-дълъг срок - 5 дни или повече, ще бъде края на юли, август и началото на септември. По това време е достатъчно топло, има изобилие от плодове и зеленчуци, както и има възможност да прекарвате достатъчно време на открито.

Първите еднодневни гладувания се препоръчва да се провеждат в почивен ден, а гладуването за по-дълги периоди е най-добре да се проведе в отпуска на чист въздух.

За това, за да се подготвите правилно за гладуване е необходимо да се спазват някои прости правила:

1. Добре да се запознаете с метода на гладуване и да разберете защо го правите.

2. Да проведете предварителни прочистващи процедури.

3. В рамките на една седмица да се спазва млечно-вегетарианска диета.

4. Изберете подходящо време за провеждане на гладуване.

Спазването на тези прости правила ще ви позволи по-лесно да се понесете първото си гладуване и да получите от него максимална полза.

неделя, 20 юни 2010 г.

24 - часово гладуване- най-добрата експресна диета

Периодично, пред всеки един от нас застава необходимостта от бързо отслабване, пречистване на тялото, възстановяване след изключително бурен уикенд и празници. Предлагам тридневна разтоварваща диета, с която можем лесно да поддържаме своето идеално тегло и да почистваме редовно тялото си. Тя се основава на практика на 24-часово гладуване и при правилен подход носи невероятни резултати. И най-важното е, че с тази проста техника може да се свалят до 3-4 кг за 3 дни, да се намали размерът на стомаха и да получите здравословна руменина. Тази диета е подходяща дори за бременни жени и кърмещи майки. Актуална, ако искате бързо да се отървете от останалите излишни килограми. Схемата изглежда така: въвеждащ ден, 24-часово гладуване, заключителен ден.

Ден 1:

Подготовка за гладуване. Забранени са животински протеини (месо, птици, риба, сирене, всички видове морски дарове и т.н.) и животински мазнини (сметана, кисело мляко). По-добре е да се откажете от всички видове зърнени храни и бобови растения; така тялото ви по-лесно ще се адаптира към предстоящото 24-часово гладуване и ще започне да се чисти. Не променяйте режима си за деня и закусвайте в обичайното за вас време. Денят започва с билков (може зелен) чай или фреш. От билковите чайове най-подходящи са риган, лайка, мащерка, мента, липа, листа от френско грозде, коприва. От пресните сокове най-силно действат морков, морков и цвекло (4:1 или 5:1), морков-ябълка (1:1), морков-тиква (1:1), зеле, зеле с моркови (за аматьори) (1 : 1). Най-добре е да се започне яденето от обяд. Преди обяд тялото се изчиства и си струва да му помогнем. Яжте плодове, сушени плодове, зеленчуци (пресни или леко задушени), ядки, семена, исползваме растителни масла. И, разбира се, не си струва да преяждате. Спомнете си за утрешното гладуване - или нищо няма да стане. Достатъчно е да се храните два или три пъти на ден. Може да се ядат само плодове. Аз предпочитам сладките (банани по-добре не). След седем вечерта спираме да ядем; отново започваме да пием билков или зелен чай, фрешове, чиста вода. Направете си една топла вана - затопленото тяло по-лесно се освобождава от токсини и шлаки. За утре подгответе три или четири литра чиста вода - изворна, можете да разтопите лед (ако не ви мързи), или просто сварена. Обикновено, този ден минава лесно. Особено през лятото. Така че, добър апетит!

Ден 2:

Гладуване. Днес ние само пием и то само вода. Много вода и с удоволствие. Необходимо е да се пие три или четири литра чиста вода за целия ден. За целта ще трябва на всеки 30-40 минути да пиете чаша вода. Но аз обикновено го правя по различен начин. Най-силния глад настъпва на обяд; аз свикнах да ям много на обяд. И за това, аз пия за един час един литър - стомаха приятно се пълни и за известно време е в заблуда. Важно е да не го опъваме, за това не пийте повече от половин литър наведнъж. Ако не ям на обяд, тогава няма усещане за глад, но започвам да усещам жажда. Това означава, че процеса на пречистване протича нормално, и всяка клетка на тялото се освобождава от токсини. Необходимо е да се компенсира загубата с чиста вода - по-добре изворна, тя има естествен природен заряд. Ако нямате силно чувство на глад, тогава е по-вероятно постоянно да искате да похапвате нещо. Наричам това "психологически глад". Спокойно, не отивайте в кухнята. Ако сте в почивен ден, подремнете - денят ще мине по-бързо. Ако сте на работното място - още по-добре. Има две опции. Можете да си намерите някакво интересно занимание, за да мине денят по-бързо. Може да започнете най-накрая тази работа, която винаги отлагаме за утре. Даже е добре да се постави срок - до кое време трябва да се направи. Представете си – ще освободите не само тялото, но и съвестта. В края на деня вероятно ще започнете да се чувствате замаяни. Това е знак, че всичко е направено правилно. Легнете, не се мъчете. Точно в този момент, можете да си помогнете по много приятен начин. Добавете в една чаша топла вода, половин чаена лъжичка мед и (или) една супена лъжица лимонов сок. Тази "лимонада" се нарича "анти-стрес добавка”, само че не за вас, а за бъбреците ви. Представете си колко много мърсотии те изхвърлят сега! В този ден може да вземете топла вана или контрастен душ няколко пъти. Това само ще ускори този процес. За пушачи: ако сте в състояние днес да се откажете от цигари – направете го! Ако не можете, сега имате уникална възможност да ги откажете! Пушете колкото искате. Тялото ви, тепърва започва да се почиства, и при вас е доста вероятно да се появи постоянно отвращение от цигарите. И така. Лягайте си по-рано и си мислете за един щастлив утрешен ден ...

Ден 3:

Завършване на гладуването.Този ден е най-важния и, честно казано, най-трудния. Събуждайки се, се чувствате като герой, който е направил подвиг. И сега, точно в този момент не можете да паднете. Вашия стомах получи малко почивка и се е стегнал. След гладуване той усвоява всичко много по-добре. За това трябва да се яде малко - защо да го разтягаме отново и да го претоварваме? Достатъчно е два или три пъти на ден по малко. Режима на хранене и основните правила - като в първия ден, но с някои нюанси. На сутринта, не забравяйте да почиствате езика от налеп. Започвайте денят с билков чай. За вас сега е най-подходяща лайка и мащерка (или смес от тях). След около половин час, ако искате, направете си сок - най-добре от зеле или моркови с цвекло, но може да бъде някой от изброенитепо-горе. След това – храната. Събрали сме мръсотия на едно място (познай къде), сега трябва да я измитаме, и се нуждаем от "метла". "Метлата" - е салата от твърди зеленчуци без масло и пресни билки: настърган морков с дресинг от лимон и мед (!); салата от морков и зеле (1:1), с дресинг от лимонов сок; пресни билки. Всички салати трябва първо да се стискат добре с ръце, за да излезе сока от зеленчуците. Ако сте настроени особено решително, може да се храните с "метлата" по цял ден. Важно е да не преяждаме! След седем часа вечерта - отново, само пием. После отиваме да спим, за да се качим утре сутринта на кантара! Това е всичко. На четвъртия ден може да изградите своя хранителен режим, както си искате. За да се осъществи такова разтоварване не се изискват специални условия и екзотични продукти. Но резултатът е очевиден. Можете да се провеждат такиви тридневни програми няколко пъти в месеца, аз го правя всяка седмица. Възползвайте се от моите съвети. И се насладете на себе си в огледалото!